Piata Saint Barthelemy si biserica, Melun
Perioada Culorii in pictura lui Utrillo incepe in jurul anului 1914, perioada care se impleteste cu etapa picturii albe in creatia lui. Dupa cum se poate vedea, picturile sale capata stralucire si apar, din ce in ce mai mult, siluatele umane, mai ales ale femeilor, majoritatea lor pictate din spate avand solduri rotunjite.
Moulin de la Galette, Montmarte
Izolarea lui in multime e din ce in ce mai semnificativa, insa tusele lui, desi devin mai nesigure, sunt mult mai delicate. El renunta partial la impasto in favoarea straturilor de culoare transparenta pe care le foloseste mai ales in schitarea figurilor umane. Se observa aceeasi schitare geometrica a cladirilor si detaliile exacte ale constructiilor. Incepand cu aceasta perioada valoarea lucrarilor sale scade, devine din ce in ce mai dornic de schimbare si de renuntarea la alcool si se interneaza periodic pentru stabilizarea starii sale de sanatate.

Montmartre
Dupa 1930 Utrillo paraseste suburbiile Parisului si, astfel, trece in ultima sa perioada de pictura, Perioada tarzie. A abordat acest stil de lucru pana la finalul vietii, in 1955, simplificand mult adordarea temelor si compozitiei, desi a ramas la pictarea in stilul propriu a panzelor folosind vederi si carti postale, dar si din amintirile proprii. Culorile sunt adesea tipatoare si foloseste mult rigla pentru redarea exactitatii.
Notre-Dame de Clignancourt
Lacasele de cult sunt cele mai importante subiecte in toata opera sa. A pictat moschei, biserici, catedrale si bicerici de sat. Spre maturitate picturile lui reflecta credinta si importanta credintei in viata personala. Ele devin semnatura lui artistica.