In pictura Utrillo a avut mai multe perioade in care si-a schimbat stilul de pictura si de abordare a subiectelor.
Perioada de inceput are o mare influenta impresionista, dat fiind ca mama, Suzanne Valadon era prietena cu cei mai multi impresionisti si chiar si ea adoptase acest stil; se mai numeste si Perioada Montmagny pentru ca sanatoriul in care fusese internat la 18 ani il tratau de alcoolism prin pictura, desi nu era atras de asta.

Acoperisurile de la Montmagny
Perioada este una intunecata, desi culorile sunt aprinse si vii. Pentru a-l invata mama sa ii pregatea paleta de culori folosind alb de titan, doua nuante de galben, vermillion si o nuanta de roz pal. Cu timpul a inceput sa utilizeze nuante de brun, albastru si negru. Folosea mult impasto pentru ca nu era convins sa va reusi sa intinda culoarea cum trebuie. Din aceasta perioada au ramas peste 600 de panze si cartoane pictate in ulei. Cu toate ca adolescenta si-a petrecut-o printre impresionisti, cei care i-au marcat stilul au fost Sisley si Pisarro, insa lipsa de comunicare cu acestia i-au pastrat stilul detasat.
A doua perioada este Perioada Alba, cea in care pictiorul a renuntat la pictura “en plain air” retragandu-se in studio ca sa reproduca in stilul propriu carti postale si propriile amintiri despre locurile mult iubite. Sunt cele mai apreciate picturi ale artistului. In aceasta perioada ajunsese sa bea chiar si cand picta, multe dintre picturile lui fiind pur si simplu furate inca neuscate, imediat dupa ce le termina.
Rue du Mont-Cenis
Paleta artistului se deschide in aceasta perioada, insa se si izoleaza artistic. peisajele citadine sunt fie pustiite de personaje, fie abia schitate, indepartandu-se de ochii privitorilor; singurele forme de viata mereu prezente intr-o forma sau alta sunt copacii, crengile sau diferitele plante care apar printre ziduri. Multe dintre picturile din aceasta perioada sunt pictate folosind clei, ipsos si alb de zinc pentru a reda textura aspra a zidurilor. Multi dintre criticii timpului considera aceata perioada ca fiind una instinctiva si de izolare, putinele dati in care era vazut treaz si in vizita prin galerii si muzee erau marcate de izolare propriuzisa in fata picturilor la care se oprea.