“Buna dimineata Doamna Mami!”

Cand am auzit prima data “Mami” din gura Mariei mi-a stat inima in loc. E o tigancusa tare oachesa care vorbeste clar si raspicat, e temperamentala si extrem de orgolioasa, cu o tunsoare care i se potriveste de minune. Atasamentul s-a produs din prima zi, dar e constienta ca eu sunt doar o persoana pasagera in viata ei si nu isi poate permite mai mult. Nu sunt mami mereu, uneori mai sunt si doamna sau Vali, dar mami sunt mai tot timpul, mai ales cand nevoile ei marunte primeaza in fata cerintelor mele: un creion, un stilou, un scoci, un pix rosu sau verde… Nu se poate descrie fericirea de pe fata ei cand i-am adus de acasa o gentuta colorata crosetata de mine acum vreo doi ani. Inainte avea un portofel jupuit legat cu un siret rosu pe care il purta ca pe o poseta.

Daca am suparat-o se duce la o alta “mami” de la o alta clasa, dar ii trece in momentul in care ma vede venind dupa ea. Din pacate e singurul copil cu care se poate lucra la un nivel apropiat de cel de clasa I, desi ea e ceva mai mare de varsta.

Azi m-a socat cand, dupa un moment de plans din cauza ca ii daduse un baiat o palma, am auzit-o spunandu-mi: “Mami, ma linistesc daca imi dai un leu.” M-a apucat instantaneu rasul si imediat m-am oprit. Rasesem de nevoia ei. I-am explicat ca ii pot da creioane si radiere, pensule sau coli de hartie colorata, dar nu ii pot da bani pentru ca ea nu are ce sa faca cu ei. A inteles si m-a apucat de gat punandu-mi pe obraz cel mai dulce pupic primit vreodata de la un copil. Apoi a plecat la joaca cu o alta copila, Claudita, care se poarta cu Maria ca o mama, desi e mai mica de varsta ca ea.  Ii ador si i-as lua pe toti acasa, insa mi-e imposibil.

Leave a Reply

