Prieteni de Pahar 24

I se inradacinasera in minte toate trucurile din lume, insa niciunul nu parea a fi cel potrivit pentru a iesi din impas.

-Haide, esti destept, intotdeauna te-am vazut destept. Logic, doar vorbesc despre mine insami, imi permit sa fiu subiectiv. Si putintel autoironic pe alocuri, altfel as pierde din importanta propriei mele personalitati.

Cand picioarele ii inghetasera de-a binelea isi puse in minte sa strige dupa ajutor, insa era atat de inghetat incat si vocea ii tremura, iar pe masura ce striga isi pierdea glasul.

-Mama dracului te-a pus sa te arunci ca un idiot in fantana secata? Si doar stiai ca e secata, prost ce esti! Unde ti-a fost mintea aia inteligenta, habar n-am. Poate ai crezut ca e ceva urma de apa cu care sa te ineci, mama ta de idiot ce-mi esti… adica ce-mi sunt, adica… AJUTOR!!!

Se vedea luna chiar deasupra fantanii secate. Ii parea rau ca nu avea un ceas cu fosfor ca sa vada cat e ora. Poate daca i-ar fi luat ceasul lui Nae si s-ar fi facut ca le incurca… Nu seamana unul cu altul, dar nu strica sa spuna ca l-a luat din greseala.

-Cum zice englezu’: Fuck! Fuck! Fuck! Fuck myself… Hai ca stiu engleza, deci sa ma… AJUTOR!!!

Se auzeau sunete de sus. Fantana nu era adanca, altfel nu ar fi secat asa de repede dupa ce daduse atata banet pe ea. Si ii cumparase el insusi roata mare de la Valcea, cu maner cu cap rotund, bine slefuit si lacuit, ca sa se uite la ea cu fala. Casa avea… daca nu i-o lua vreunul dintre veri; copil n-avea cu cine sa faca, dar visase sa isi umple ograda de pitici alergatori la care sa se uite cu mandrie… Avea aproape cincizeci de ani, cateva diplome inramate, cateva relatii esuate din vina lui si nimic cu adevarat nu se agatase de el pana sa se intoarca acasa la ai lui.

-M-au ajuns batranetile. Sinucidere imi trebuia mie?! Bine ca nu mi-am rupt ceva, altfel muream si de frig si de durere. Asa… mor doar de frig. Cel mai ironic lucru cu putinta, nu? Daca nici asta nu stiu sa o fac cum trebuie…

Radea isteric din fundul fantanii. Asta facu ca unul dintre frati sa se apropie cu frica de gura fantanii si sa isi faca cruce, lucru pe care George il lua ca pe un lucru amuzant:

-Buhuhu!!! Buhuhu!!!

Leave a Reply

