PRIETENI DE PAHAR 15

… -Ma intrebam de ce asa.
Se uita la mine fix, cu ochii abia mijiti, scrutatori, cautand in adandul meu ceva de care sa se agate sau sa fuga. Eu eram tare, aproape ca il infruntam.
-Dar cum altfel? Cum sa fi fost altfel?! Nu se poate altfel.
Il vedeam lasand ochii in pamant, stia ca am dreptate. Cand isi ridica capul ochii lui erau rosii de manie, fata lui era rosie de parca si-ar fi tinut respiratia mult timp.
-Ciao!
-Stai, unde pleci? Nu ai nici un drept sa pleci, ai inteles? Ramai, te rog!
-Intotdeauna tu, tot timpul numai tu! Omniprezenta, mult prea atenta, mult prea… Ma bantui, intelegi? Ma hartuiesti, uite, aici, in capul meu, ma hartuiesti. Ma chinui, groaznic de tare ma chinui! Am devenit nebun, intelegi? Sunt un nebun. Acum rad, acum plang; acum zbor, acum sunt la pamant.
-Nu cred ca esti nebun, esti doar afectat…
-Ba sunt nebun, nebun de legat! N-am avut niciodata de-a face cu asemenea stari. Ma macina, ma mistuie. Acum te-as saruta pana n-ai mai avea nici un pic de aer, acum te-as strange de gat. Si ma ametesti, ma amani, ma sufoci… N-am fost niciodata gelos, cu tine sunt foarte gelos. N-am avut niciodata atata furie in mine, cu tine totul e doar chin. Nu dorm noaptea, nu pot sa mananc nimic, nu pot sa merg cum trebuie…
-Hai, intinde-te si dormi.
Cand l-am tras de mana s-a supus tacut. Plangea. Un om ca el plangea aproape in hohote. Era sfarsit, vlaguit, iar eu nu stiam cum de l-am adus in asemenea hal. Dar n-aveam cum sa il fac sa aiba asemenea stari. Din el vorbea alcoolul, nu puteam avea incredere intr-un alcoolic. Cand a reusit sa adoarma aproape ca scancea ca un copil. …

Leave a Reply

