Prieteni de pahar 8

-Inchideam ochii sa nu vad ce se intampla in jurul meu. Nu era prima oara cand imi doream sa orbesc, sa nu mai vad. M-am pacalit, m-am lasat mintita in cel mai josnic fel. Si ma voi autopedepsi din nou pentru a am fost slaba, pentru cele cinci minute pe care mi le-a dat in lehamite.

-Fata mea, nu e vina ta, cum ar putea sa fie vina ta?

Femeia se uita in ochii fetei care plangea si o durea inima sa o vada asa. Isi framanta mainile in poala nestiind ce sa faca, cum sa o mangaie. Din cand in cand o apuca o stare de disperare si de furie, disperare ca fata ei a ajuns sa pacatuiasca cu un netrebnic, furie ca a fost atat de slaba si s-a lasat pacalita de el.

-Mirosea urat, a posirca. De ce sunt atat de slaba? De ce ma inmoi in fata lui? De fiecare data cand il vad mi se inmoaie inima si am senzatia ca trebuie sa il salvez pe el de el. Devin constienta ca nu e cazul, dar nu ma pot abtine sa nu il privesc cu mila. Mi-e mila de el. Nu am avut mila niciodata pentru nimeni pana la el. Mila e mai josnica decat orice alt sentiment pe care il traieste cineva.

-Ti-e mila pentru ca stii ca nu mai poate fi salvat. Dar tu nu esti Maica Tereza sa te simti datoare sa salvezi sufletele celor pacatosi facandu-i sa creada in credinta ta, milostivindu-te cu mancare si bunuri materiale ca sa ii faci pe ei sa se lepede de traditiile lor.

-Nu, mi-e mila pentru ca si eu sunt demna de mila. Si da, nu sunt nici macar o mama a ranitilor care sa ii aline, dar in fata lui devin o copila, care are nevoie de atentie, de un tata pe care nu l-a avut. In fata lui devin fata lui, supusa si slaba, gata sa ii dau dreptate pentru ca as putea sa fiu pedepsita aspru daca nu o fac.

-Si daca ramai insarcinata cu el? Ce-o sa se intample? Nici nu se pune problema sa nu avortezi. Asculta-ma, nu esti prima si nici ultima femeie care ajunge asa. Bine ca nu ti-a dat si bani dupa ce te-ai culcat cu el.

Fata ridica capul din piept si se uita la mama ei cu uimire.

-Daca mi-ar fi dat bani macar as fi fost in stare sa il parasesc definitiv, pentru ca mi-a calcat orgoliul, dar m-as fi aruncat sub tren dupa aia.

Leave a Reply

