Soimul maltez

A fost ecranizat in 1941 cu Humphrey Bogart in rolul lui Sam Spade. N-am vazut filmul, insa sunt sigura ca se incadreaza perfect in categoria filmelor de Hollywood. Vad imagini alb-negru, miscarile bruste ale personajelor, cadre in semiumbra, personajele masculine emanand testosteron, tipic americane, personajele feminine slabe, livide, gata oricand de lesin. Sunt prea putine filme din acea perioada pe care sa ma faca sa imi doresc sa le vad.

Lasand la o parte cele spuse mai sus romanul nu m-a tinut in suspans. O fi unul din romanele de referinta ale literaturii americane, insa mie nu mi-a placut. Dialogul e slab, cu replici (ma refer in special la cele ale personajelor masculine) brute. Personajele masculine par a fi rigide, iar cele feminine sunt schimbatoare si superficiale. Citeam romanul si parca vedeam filmul. Imi place sa citesc romane care sa ma lase pe mine sa vad imaginile, personajele si scenele, nu sa mi le planteze direct in imaginatie.

Leave a Reply

