Copii mei

Impropriu spus “copii” pt ca sunt adulti, de fapt. Cel mai mare are 30 de ani, iar cel mai mic 13 ani. Le spun “copii” pt ca unii din ei au si probleme mintale si nu se poarta niciunul in functie de varsta cronologica pe care o are fiecare. Pana la anul cand voi merge in alta parte (daca n-o sa decida directoarea ca ar trebui sa raman acolo) sunt copii mei, nu? Mi-au spus ieri ca vor in noiembrie sa inceapa repetitiile pt serbarea de Craciun. M-am panicat putin, dar mi-am revenit repede. Initial am vrut sa le spun ca nu vom face serbare, dar m-am gandit ca vor fi dezamagiti de raspunsul meu negativ, asa ca le-am spus ca in noiembrie, dupa vacanta de 1 saptamana, o sa incepem sa facem repetitiile. Ei spun ca au fost primiti peste tot pe unde au fost, au colindat chiar si la primarie si la prefectura si au fost aplaudati. Sunt mandri de rezultatele lor iar pe mine ma apuca groaza pt ca din copilarie am o mica-mare fobie de scena. Pt binele lor va trebui sa fac tot ce pot. Nu voi fi singura, vor mai fi si ceilalti angajati ai centrului, dar e de ajuns sa ma gandesc ca trebuie sa fac serbare ca sa-mi fie frica.

4 thoughts on “Copii mei

  1. Copii suntem toți, chiar dacă cronologic ni se spune ca am trecut de vârsta copilăriei… poate singura diferenţă e că nouă, celor “maturi”, ne lipsește spontaneitatea, pe care am înlocuit-o cu așa-zisa chibzuință… faptul că știm mai multe decât ei nu ne face mai maturi, fiindcă maturitatea nu se învață la școală, ci se cultivă și se crește în sufletul omului.

  2. @Florin: Nu e vorba de maturitate aici, e vorba de capacitatile fiecaruia de a ajunge la varsta cronologica. Ei nu vor putea ajunge la varsta cronologica, dar pot avea ajutorul tuturor celor din jurul lor sa depaseasca o anumita varsta mintala care sa le permita sa se descurce singuri, sa nu mai depinda de familie ca sa-i ingrijeasca, sa poata sa-si faca si ei baie singuri sau sa se spele pe maini sau dinti fara sa fie ajutati de cineva.

Leave a Reply

