Centrul “Nova”

Centrul “Nova” se afla intr-un apartament cu 3 camere in zona Gavanei, intr-o scara de bloc amenajata pt copii care se deplaseaza in carucioare. Apartamentul are camera de kinetoterapie unde se duc copii cu deficiente fizice, o sala de clasa unde se tin cursurile, dotata cu de toate, mai putin computer (n-avem nevoie) si o camera unde sunt angajati si tineri cu deficiente fizice severe si care se ocupa de partea de hartoage a centrului. Mai exista acolo un asistent social si o infirmiera care se ocupa de copii cand acestia au nevoi. Am vazut ca parintii se pot oferi voluntari in tot felul de activitati in afara scolii si se duc cu ei pe unde cred ca trebuie pt o gura de aer proaspat. Desi exista o curte de joaca, copii nu pot iesi pt ca majoritatea au probleme serioase de locomotie si se pot accidenta foarte usor. Centrul mai are si un atelier care e ocupa cu repararea carucioarelor, pt ca statul da un carucior la fiecare 5 ani, dar intre timp acestea se pot rupe sau strica. Nu stiu daca se plateste aceasta asistenta mecanica, dar presupun ca da.

Am ajuns sa lucrez la Centrul “Nova” pt ca directoarea de la Valea Mare si-a stors creierii cu mine si pt ca a crezut ea ca o sa-mi fie mai bine daca nu fac atata naveta. M-am simtit putin jenata de situatie, mai ales ca le-am creat atata bataie de cap cu facutul de cereri de mutare de la statutul de invatator itinerant/de sprijin la statutul de educator. Ca itinerant ar fi trebuit sa merg dintr-un sat in altul, de la un oras la altul. Asa fac naveta de la Mioveni la Pitesti si vinerea merg si la Valea Mare pt eventuale sedinte si semnari de condica.

In saptamanile viitoare trebuie sa-mi fac planificarile si orarul ca sa-l pot afisa in sala de curs. Apoi o sa intocmesc fisele de evaluare initiala si planuri de interventie personalizate pe fiecare copil in parte. Cam multa hartogarie, ce-i drept.

Nu stiu cum sa fac rost de niste placute de scris, punctatoare si hartie speciala pt niste copii care au si deficienta de vedere si carora le e greu sa scrie cu pixul si nu pot deloc sa citeasca. Vreau sa ii invat sa scrie si sa citeasca in braille pt ca e pacat. Sunt copii inteligenti si merita putin mai multa atentie in ceea ce priveste educatia lor. O sa incerc sa fac rost de donatii de rechizite de pe la papetariile si librariile mari sau mai mici ca sa nu mai trebuiasca centrul sa cumpere si sa-i poata folosi in alta parte, unde e nevoie. Diana mea s-a oferit sa faca voluntar in zilele de vineri logopedie cu copii care au nevoie si, din cate am vazut, mai toti copii au.

Si pt ca tot am adus vorba de copii, copii mei sunt tare simpatici si cooperanti. Obisnuiti sa urmeze exact cerintele educatorului in ceea ce priveste activitatea in clasa au foarte mirati cand i-am rugat sa imi dea exemple de activitati preferate. S-au cam codit ei la inceput, dar apoi mi-au spus ce le place sa faca, timp in care i-am observat si le-am retinut numele. La final le-am dat caiete sa isi scrie numele pe ele, data nasterii, orasul si judetul in care locuiesc, dar la capitolul asta am cam avut probleme. Nevazatorilor mei le-a trebuit o jumatate de ora sa scrie si am vazut cat de greu le e. De asta mi-a venit ideea cu placutele si punctatoarele. Ceilalti au scris in legea lor, mai corect, mai incorect, fiecare dupa puteri. O sa lucram intens la asta.

Later Edit

Deja am doi voluntari care vor sa doneze cei 2% din impozit centrului. đŸ™‚

11 thoughts on “Centrul “Nova”

  1. Acum 2 ani, toata firma la care lucrez si-a donat cei 2 % din impozit Asociatiei care patroneaza acel centru. Nu uita sa-mi aduci aminte anul viitor, prin aprilie, sa fac acelasi lucru. Avand in vedere ca suntem vreo 30 de insi in firma, se vor strange cativa banuti.

  2. @Geocer: Nu uit, asta va fi primul lucru pe care il voi face. Iti voi aduce formularul la una din intalnirile din ianuarie, pt ca nu voi mai lipsi de acum incolo decat motivat. Acum am banii mei si imi voi permite o iesire din 2 in 2 saptamani.

  3. Sarut mana!
    am sa incerc sa te ajut eu… scrie-mi un e-mail pentru asta in care sa imi spui si de cate ai avea nevoie….
    eventual, daca sunt fonduri puteti cumpara de la: http://anjo.ro (este un magasin de tiflotehnice la noi in tara).

    P. A.

  4. @Aurel: Mumtumim mult, Aurel. Am avea nevoie de vreo doua placute, punctatoare si hartie. De anjo.ro stiu, am intrat deja pe site, dar mie mi se par scumpe tare ustensilele de scris. De la Buzau nu am putut face rost pt ca si ei au cumparat anul trecut, stiu asta de la Carapit.

  5. Valive, eu nu prea stiu ce sunt chestiile alea despre care vorbesti tu, caci poate ca as putea sa ti le ofer. Bine, hartie e clar ce inseamna si pot sa-ti ofer cateva topuri, dar placute? Ce fel de placute? Si punctatoare? Ce sunt alea? Adica, pe vremea cand munceam pe santier aveam niste punctatoare metalice, cu varf ascutit si tratat termic cu care puteam sa facem niste “puncte” pe o piesa metalica ce urma a fi gaurita. Daca este vorba de acelasi lucru, spune-mi doar cate iti trebuie si le ai in 2-3 zile.

  6. M-am lamurit : nimic nu e ce pare a fi!
    Offf, si tu care nu vroiai sa lucrezi cu nevazatori! De ce ti-e teama, de-aia nu scapi.

  7. @Geocer: Dar nu mi-e teama, n-are cum sa-mi fie teama din moment ce am trait o viata intre ei. Aproape ca ii stiu pe de rost, stiu cum se poarta, stiu cum merg, cam ce gandesc… Ii cunosc foarte bine pt ca ma stiu pe mine foarte bine. Poate ca pare deplasat, dar ii cunosc atat de bine incat imi dau seama aproape instantaneu cand au ramas fara vedere dupa felul in care se misca, dupa felul in care merg, dupa felul in care reactioneaza la anumiti stimuli… đŸ™‚ Uite, iti dau un examplu, unul din cele mai cunoscute: Robert DeNiro a jucat in “Parfum de femeie” rolul locotenentului invalid de razboi care vrea sa se sinucida. Nu spun ca nu, Robert DeNiro joaca un rol magnific si extrem de credibil, insa atitudinea lui e al unui nevazator nascut fara vedere, nu a unui nevazator care si-a pierdut vederea pe parcurs, la o anumita varsta. A invatat sa se miste ca un nevazator, sa vorbeasca ca un nevazator, sa danseze ca un nevazator, chiar si sa gandeasca ca unul.

  8. Avicenna(medicul orientului) spunea ,,Daca oamenii isi exerseaza corpurile prin munca si la momente potrivite , ei nu vor mai avea nevoie nici de medici, nici de remedii’’’ insa cati asculta acest sfat. Abia dupa ce ii cuprind disperarea recurg la un kinetoterapeut. Si mamele ar trebui sa inteleaga ca o viata sanatoasa nu duce decat la un copil sanatos.
    Aveti incredere in oameni pregatiti pentru astfel de terapii.

  9. @Kinetoterapie Hemera Med: Se face kinetoterapie cu copii de cel putin 3 ori pe saptamana. Fiind camera mica nu intra mai mult de doi copii pe ora, dar se face. Incredere avem in ei, doar din cauza asta apelam la ei.

Leave a Reply

