Deschiderea noului an scolar

Azi am fost la Valea Mare si am asistat la festivitatea de deschidere a noului an scolar. Cand am ajuns eu la scoala (pe la 08.15) in curtea scolii erau stransi cativa copii adusi de parinti, iar profesorii deja veniti ii salutau si ii imbratisau urandu-le “Bun venit!”, bucurosi sa ii vada si sa ii intrebe ce au facut ei in vacanta. Copii erau si mai bucurosi decat ei sa le povesteasca toate lucrurile pe care le-au facut. Printre ei se aflau si copii cu sindrom Down, cu autism, copii cu tetrapareza spastica, majoritatea fiind asistati medical, in cel mai adevarat sens al cuvantului, de un medic specializat pe boli mintale si de 4 infirmiere, care au menirea principala de a lua copii si a-i duce la baie cand au nevoie, pt ca nu-i poti lasa singuri pe niciunul din ei si nu poti pleca din clasa ca sa mergi la toaleta cu cel care are nevoie. Deschiderea a constat in cuvantarea directoarei si a altor doi oameni pe care nu i-am retinut si a unui parinte care multumea cadrelor didactice pt daruire si iubire. Apoi a venit preotul sa sfinteasca scoala si pe copii.

M-a mirat cum copii veneau la mine, cu toate ca nu ma cunosteau, si ma imbratisau. Unul din ei si-a dat seama ca nu ma cunoaste si dupa ce s-a aruncat de gatul meu sa ma imbratiseze a dat sa ma muste de mana. Noroc cu mainile mele slabe si osoase, altfel si-ar fi infipt dintii cu foarte mare ciuda. Apoi a stat imbufnat tot timpul langa mine ca nu i-am spus ca pe mine nu ma cunoaste.

Directoarea mi-a spus ca nu e sigur cati copii voi avea, si nu e sigur ca-i voi avea nici pe cei la care stiam eu ca voi merge. Ea face tot posibilul sa-mi dea copii cat mai aproape de casa ca sa nu fiu nevoita sa-mi cheltui banii pe naveta. Adevarul e ca sunt constienta ca nu o sa pot face prea mult, desi eu sunt foarte entuziasmata si dornica sa-mi incep munca, iar daca naveta o sa-mi ia jumatate din zi o sa pot face si mai putin. Sunt primul cardu didactic cu handicap din scoala si se poarta cu mine de parca as avea nevoie de pernute si puf. M-au vazut ca am fost zilnic la scoala, imi dau silinta sa invat cat mai bine si mai corect si directoarea e foarte incantata de atitudinea mea, de parca eu as fi facut ceva ce ceilalti n-au facut. Starea asta de fapt ma incanta si nu prea. Mi-e ciuda ca nu pot fi tratata la fel cu ceilalti, mi-e ciuda ca se face diferenta intre mine si ceilalti, dar ma bucur ca pe langa ei am ceva in plus la salariu si stiu ce inseamna un internat si modul in care se administreaza el.

Sper maine sa-mi dea copii, intr-un final. Daca nu ma voi duce in fiecare zi peste ei pana se vor satura de mine. E normal sa procedez asa din moment ce pe locul ala e trecut numele meu si mi se cuvine.

4 thoughts on “Deschiderea noului an scolar

  1. Geocer September 13, 2010 / 3:21 pm

    Hai Valive! Hai Valive!

  2. valive September 13, 2010 / 6:25 pm

    @Geocer: Hai… ca zici ca sunt beata si am nevoie de un somn… Cine-mi da un somn ca sa dorm si eu pe saturate? Nu-mi place sa ma trezesc dimineata.

  3. Geocer September 14, 2010 / 9:14 am

    Ehei, fata mosului! Pe vremea cand ma trezeam eu la 6 fara un sfert injurand serviciul si sistemul si tot ce-mi mai trecea prin cap, matale era o bebelusa nevinovata.

  4. valive September 14, 2010 / 3:28 pm

    @Geocer: Imi imaginez. šŸ˜›

Leave a Reply

