Work In Progress 4

Vremurile se cam schimbau cu repeziciune. Nemultumiti de situatia lor, minerii navaleau din grotele lor de carbune in mijlocul capitalei. Ma temeam de o noua revolutie. Ne ascundeam cu totii, cei care ne stranseseram in canale, ca sa ne stim in siguranta, dar niciunde nu erai in siguranta. Bietii oameni cereau drepturile lor salariale, dar curand au recurs la bataie. Multi oameni au avut de suferit atunci, foarte multi raniti, atat din partea politiei, cat si din partea minerilor si, daca nu ma insel, si cativa morti. Prim-ministrul din acel timp a fost nevoit sa demisioneze, oamenii erau tensionati si nesiguri, incruntati si atenti la orice miscare suspecta in jurul lor.

Tin minte ca la un moment dat a cazut intr-un canal un biet miner, cu hainele rupte si plin de sange, pesemne ca il batusera politistii sau unii din mineri. Se mai intalneau si astfel de situatii, dar numai pt a atrage atentia televiziunilor. Bietul miner horcaia a durere si noi ne stransesem in jurul lui si ne uitam la el ca hipnotizati. Cei mai drogati de aurolac il loveau cu picioarele si se mirau de felul straniu in care arata. Era negru de funingine si carbuni, cu haine ponosite si parea ca il doare foarte tare stomacul pentru ca se ghemuia si gemea, iar pe gura ii siroia sange. Mult n-a mai dus-o, bietul. A stat el mult si bine langa noi in canale pentru ca, se pare, nimeni nu-l daduse disparut. Ma gandeam ca poate el avea acasa familie, copii, rude, si eu sunt singura si stau intre boschetarii din canale doar ca sa stiu ca mai traiesc. Cred ca daca ma intorc acolo ii voi gasi scheletul pe undeva “prin adancuri”, asa cum ne placea noua sa spunem canalelor.

Eram izolata de-a dreptul acolo, in canale. Toti sufereau de izolare, desi vroiau sa simta libertatea, dar la ei libertatea se traducea numai sub forma de aurolac. Disperata ca nu am un capatai in viata m-am hotarat sa plec. M-am urcat in primul tren, fara bilet, si am coborat a treia statie, la noroc. Probabil ca ma gandeam ca daca nu gasesc nimic de facut in acea regiune ma pot intoarce usor inapoi de unde am plecat. Hazardul, fie ca a fost noroc sau nenoroc, m-a dus la Buzau. Nu stiam pe nimeni, nu stiam incotro sa ajung, eram singura, plina de curaj si disperata sa gasesc un loc care sa devina al meu. Visam sa am parte de o casa numai a mea, cu curte mare si cu multe pasari pe care sa le hranesc din mana mea si sa le alint ca pe copii mei. Am dormit in gara vreo 2 saptamani pe bancile alea rupte, pana a venit la mine un baiat si mi-a spus ca e prin apropiere o casa de copii si ca m-ar primi ca sa stau acolo. Mi-era dor sa am un acoperis de-asupra capului, asa ca am acceptat. Cladirea casei de copii avea vreo 2 etaje inaltime si lunga… lunga. Am aflat ca acolo erau salile de clasa. Dormitoarele erau intr-o alta cladire, enorma cladire!, inalta de 4 etaje si era si mai lunga decat cladirea cu clase. In curte erau multi copii care stateau drepti in fata unui barbat, instructor se numea el, responsabil cu ordinea in curte.

Tot ce vedeam mi se parea imens in locul ala. La unele geamuri copii intindeau pe niste sarme de rufe niste haine prost spalate care se umpleau de praf pana sa uscau…

2 thoughts on “Work In Progress 4

  1. are si continuare? daca da, nu vreau s-o citesc. vb de mine cu fotbalu’ meu, mie mi-a trecut da-i in ma-sa! chestia asta, chiar daca n-am trait-o, te poate marca mai mult decit un 5-0.

  2. @Mirko: Are continuare, normal. Face parte dintr-o carte pe care as vrea sa o scriu. Stiu, nu e chiar ceva atragator, insa mie imi place ce iese. E o poveste cu personaje care au trait si traiesc intamplari asemanatoare, cu locuri reale si caractere reale.

Leave a Reply

