Jurnal de student – “Curs de ganduri”

– … Modalitatile de realizare a studiului limbii si literaturii romane capata o mai buna intelegere in masura in care studiile de specialitate devin concepte-cheie limpezi…

“N-am chef sa scriu azi. Toti turuie ca apucatii si noi trebuie sa scriem. Azi prefer sa stau si sa ma uit. Uite, am scris doar cateva randuri. Mai bine tineam pagina curata ca sa fac desene pe ea. De cand cu facultatea asta nu mai am timp liber deloc, nici macar ca sa visez. Vin obosita acasa si cand ma asez in pat adorm imediat. Imainte de BAC stateam cu ochii deschisi ore intregi inainte de a adormi si-mi inchipuiam cum voi merge eu in excursii la Londra si cum voi invata eu accentul britanic… Ce dulce e engleza britanica. Nimic nu suna mai frumos. Toata regalitatea aia, toti oamenii aceia… Mi-i inchipui oameni de onoare, cu caractere nobile, ce-i drept putin inchistati de regalitate, dar atenti si joviali… Asa-mi sunt de dragi oamenii de acolo. Cat de frumos trebuie sa se poarte un britanic. Uite, asta-mi lipseste mie, prestanta unui om din Marea Britanie: vertical, amuzant, simpatic, ironic pana in maduva oaselor. Nu ca n-as fi amuzanta, ironica si simpatica.”

– … Metoda este un mod deliberat de organizare a continutului predat, orientat spre a dirija invatarea, ca urmare a unei relationari, implicari si interactiuni a profesorului cu elevii…

“Vreau sa plec acasa! Mi-e sete, si mi-e frig, si mi-e foame. Si incepe sa ploua si eu n-am umbrela! Mi-e ciuda ca mi-a luat-o tata de dimineata. Acum ce ma fac fara umbrela? Aia e umbrela mea, o vreau inapoi! Pana acasa o sa ma fac fleasca… si o sa racesc… si o sa dau vina pe tata… Dar daca stau acasa trebuie sa imi ia medicamente si nu vreau sa iau medicamente. Dar o sa-mi faca ceai cu multa lamaie, asa cum imi place mie. Si o sa puna un pliculet de zahar vanilat in ceai… Hmmm! Ce bun e ceaiul cu lamaie si zahar vanilat. E bun si in cafea, dar eu nu beau cafea. Mi-e friiiig!! Vreau acasa! Vreau acasa! Vreau acasa! Oare daca ma ridic acum si ies din clasa ce se intampla? O sa spun ca m-am saturat de cursul lui si o sa imi puna absenta. Dar n-are cum sa imi puna absenta ca deja am semnat de prezenta. Dar poate sa imi taie numele din lista. Nu, mai bine raman. Imi pun geaca in spate ca sa-mi tina cald si stau aici. Mi-e frig la picioare, dar nu-i nimic. O sa le misc ca sa ma incalzesc si n-o sa-mi mai fie asa frig.”

– Luiza, de ce nu scrii? Ai ramas in urma?

– Da, am ramas in urma, dar nici nu mai puteam sa scriu ca-mi inghetasera mainile.

– Lasa ca iti dau eu cursul sa il tragi la xerox dupa ce se termina cursul.

– Multumesc, esti draguta ca intotdeauna. Ti-l aduc maine, e bine?

– Poti sa-l pastrezi mai mult timp daca vrei. Mai sunt 3 saptamani pana la examen si nu ma grabesc sa invat acum. Nu se apuca nimeni sa invete acum pt examene.

“Ce fata buna e Valentina. Un om bun, dar care poate fi luat de prost cateodata de prea multa bunatate. Oare de ce oamenii buni sunt considerati prosti? Doar pentru ca ajuta? Dar oare nu de asta e nevoie? Oare de ce se imparte lumea elevilor si a studentilor in tocilari si ceilalti? Adevarul e ca un om care e in stare sa invete repede folosind orice mijloace de invatare e considerat un tocilar si tratat ca atare. Se pare ca astia nu au forta fizica, dar cat de rau se inseala omenirea. O forta psihica este mult mai puternica decat o forta fizica. Sa ai capacitatea de a trece peste orice obstacol dureros si greu si sa nu ai nevoie de ajutor psihic sau medicamentos, sau sa nu recurgi la vicii ca sa spui ca te ajuta sa treci peste ele, e un lucru mai mult decat bun. Asta inseamna sa fi puternic: sa iti duci singur problemele de orice tip ar fi ele, sa le rezolvi cat mai bine in folosul tau, sa ai grija de o familie fara sa te plangi de cat de greu iti e, sa ai un serviciu stresant, dar sa nu aduci acasa problemele de la serviciu ca sa iti indispui familia si sa nu recurgi la vicii. Asa inseamna om puternic. Asta imi doresc si eu pentru mine si pentru cel care va fi langa mine, insa n-am prea intalnit baieti care sa nu fumeze sau sa nu bea. Cel care le are pe amandoua e prea mult deja. Mi-ar fi mie greu sa il suport langa mine.”

– … Este absolut necesara operatia de sinteza, pentru ca in acest mod se realizeaza intelegerea logica a alcatuirii enuntului si a mesajului. Gata, sunteti liberi. Maine avem seminar, nu? Vreau sa va vad fisele didactice pe care v-am spus sa le faceti saptamana trecuta. Sau nu v-am zis voua? Cred ca era cealalta grupa…

“Si sa merg acasa, sa-mi beau ceaiul si sa ma bag in pat sa dorm. Abia astept. Si maine o alta zi. oh, de-ar veni mai repede weekendul.”

– Stai sa-ti dau cursul sa-l tragi la xerox.

– Multumesc. Uitasem de el. Ti-l aduc maine dimineata. Asta in caz ca mai gasesc vreun xerox deschis la ora asta, dar vad eu cum fac. Multumesc inca o data. Pe maine.

– Pe maine.

2 thoughts on “Jurnal de student – “Curs de ganduri”

Leave a Reply

