Oscar Wilde – Portretul lui Dorian Gray

In seara asta mi s-a facut dor de o carte ecranizata si primul roman la care m-am gandit a fost “Portretul lui Dorian Gray” de Oscar Wilde. O sa il caut in seara asta si maine o sa-l vad. Il recomand tuturor iubitorilor de carte sau de film, insa e de preferat varianta filmata in 1976 de BBC oricarei alte variante moderne. Unei carti clasice i se potriveste un film clasic, cel putin asta e parerea mea. In primul rand accentul britanic e mult mai pregnant (ceea ce-mi place la nebunie), iar in al doilea rand, personajele au culoarea epocii in care a trait Oscar Wilde.

“- E cea mai buna dintre operele tale, Basil, cel mai bun lucru pe care l-ai facut vreodata, spuse lordul Henry languros. Trebuie sa-l trimiti neaparat la Grosvenor anul viitor. Salile Academiei sunt mult prea mari si vulgare. Ori de cate ori m-am dus acolo, fie ca erau prea multi oameni si nu puteam vedea tablourile, ceea ce mi se pare oribil, fie ca erau atat de multe tablouri incat nu-i puteam vedea pe oameni, ceea ce e si mai rau. Grosvenor este intr-adevar singurul loc agreabil.

– Nu cred ca-l voi trimite undeva, raspunse el dandu-si capul pe spate in felul acela ciudat care starnea rasul prietenilor lui de la Oxford. Nu, nu vreau sa-l trimit nicaieri.

Lordul Henry isi ridica pleoapele si, printre cercurile albastre de fum incolacindu-se in rotocoale ciudate care se ridicau din tigara de opium, il privi cu uimire.

– Sa nu-l trimiti nicaieri? Dar de ce, ma rog, dragul meu, de ce? Ai vreun motiv anume? Ce tipi ciudati mai sunteti si voi, pictorii! Faceti totul pentru a castiga un renume si, in momentul in care il aveti, se pare ca vreti sa scapai de el. Te porti prosteste, pentru ca un singur lucru e mai rau decat a se vorbi de tine, anume, acela de a nu se vorbi de tine. Un portret ca acesta te-ar plasa peste oricare din tinerii Angliei si i-ar face pe batrani gelosi, daca sunt cumva capabili de emotii.

– Stiu ca o sa razi de mine, raspunse el, dar chiar nu-l pot expune. Am pus prea mult din mine in acest portret…”

5 thoughts on “Oscar Wilde – Portretul lui Dorian Gray

  1. stii cumva de unde pot descarca acest film? stiu ca sunt mai multe ecranizari da’ pe net n-am gasit nici macar una. te rog sa ma anunti cat de repede poti =)

  2. @vreausapotsapotsavreau: Lung nume ai! Varianta din ’45 o avea Oscar, insa nu tot ce primeste Oscar poate fi bun. Cel mai bun exemplu sunt filmele din ultimii 10 ani. Presupun ca e buna si varianta asta, eu n-am vazut-o, insa imi place enorm cea din ’76 pt ca e facuta de BBC. Fiecare cu gusturile lui, nu-i asa? 😉

Leave a Reply

